Nárazové testy

Posted in Beetle

Hodnocení Euro NCAP (2011): bezpečnost dospělého 92% , bezpečnost dítěte 90%.

Video crash testu:

 

Technická data

Posted in Beetle

Volkswagen Beetle

Třídveřový čtyřmístný kompaktní hatchback
V prodeji od: 9/2011
Třída: kompakty
Karoserie: hatchback 3dv.
 

Typ                         1,6 TDI 2,0 TDI1,2 TSI1,4 TSI2,0 TSI
Palivo nafta  nafta  benzin  benzin  benzin
Počet válců  4  4  4  4  4
Výkon kW/PS  77 kW/105 PS  103 kW/140 PS  77 kW/105 PS  118 kW/160 PS  147kW/200 PS
Max. rychlost [km/h]  180  198  180  207  225
Poháněná kola  přední  přední  přední  přední  přední
Průměrná spotřeba na 100 km 4,3 l 4,9 l 5,5 l 5,9 l 7,4 l
Emise CO2 na 100km 112 g 129 g 129 g 139 g 173 g
Objem kufru 310 310 310 310 310
Délka v mm 4278 4278 4278 4278 4278
Šířka v mm 1808 1808 1808 1808 1808
Výška v mm 1486 1486 1486 1486 1486
Rozvor v mm 2537 2537 2537 2537 2537



Exteriér - rozměry                                                                              
Délka: 4278 mm
Rozvor: 2537 mm
Šířka: 1808 mm
Šířka se zrcátky: 2021 mm
Výška max.: 1486 mm
Výška min.: 1486 mm

Interiér - rozměry kabiny délka                             
Místo v interiéru podélné: 140 cm

Interiér - rozměry kabiny šířka                              
Šířka ve 2. řadě max.: 134 cm
Šířka ve 2. řadě min.: 112 cm
Šířka vpředu max.: 148 cm
Šířka vpředu min.: 132 cm

Interiér - rozměry kabiny výška                            
Výška pro řidiče max.: 102 cm
Výška v 2. řadě sedadel: 90 cm

Interiér - rozměry kufr 
Délka kufru ve výšce podlahy max.: 82 cm
Délka kufru ve výšce podlahy využitelná: 74 cm
Délka kufru ve výšce roletky max.: 52 cm
Délka kufru ve výšce roletky využitelná: 51 cm
Hloubka kufru max.: 55 cm
Hloubka kufru min.: 53 cm
Objem kufru námi naměřený: 297 l
Objem kufru udávaný výrobcem - základní: 310 l
Přepravní kapacita kufru udávaná výrobcem max.: 905 l
Šířka kufru max.: 115 cm
Šířka kufru min.: 96 cm
 
Ostatní parametry                                                     
Průchozí výška pod pátými dveřmi: 184 cm

Konstrukce:

2-volkswagen beetle karoserie

Rozměry:

Karoserie (DxŠxV): 4278×1808×1486

Zavazadlový prostor: 310

 

2-volkswagen beetle rozmery

Všeobecně o Beetle

Posted in Beetle

Za to, že se Beetle stal historickou automobilovou ikonou, vděčí v neposlední řadě úspěšnému příběhu „brouků“. Jeho nová generace tvoří spojovací článek mezi známou minulostí a novou epochou. Beetle se díky novému designu a nejnovější technice prezentuje jako automobil 21. století – výrazný, sportovní a sebejistý.

Pokrokový. Výrazný. Vyspělý. V 21. století Beetle dospěl a na silnici projevuje svou sebejistotu. Jeho proporce jsou značně sportovnější – je o 12 mm nižší a o 84 mm širší. Jeho silueta s prodlouženou přední kapotou, dozadu posunutým a strmějším předním oknem a plochou linií střechy mu propůjčuje bezprecedentní dynamiku srovnatelnou se sportovním kupé. Zatímco kulaté světlomety, silně vyklenuté boční plochy a přechod mezi boky a střechou vycházejí z klasické architektury „brouka“, na detailech jako jsou zadní světla, sání vzduchu pod předním nárazníkem nebo plochý průběh dolních linií karoserie, je patrná nová DNA vozů Volkswagen.

1-2012-Volkswagen-Beetle

Ve svém interiéru Beetle evokuje své kořeny: Ve výbavě „Design“ připomínají klasického „brouka“ velké ploché prvky lakované v barvě vozu a kompaktní přístrojová deska s jedním výrazným kruhovým centrálním sdruženým přístrojem. Samozřejmostí jsou výdechy ventilace a moderní multifunkční ukazatel dokonale integrované v palubní desce. Co se však vůbec nezměnilo, je vysoká kvalita zpracovaných materiálů.

 

2-2012-Volkswagen-Beetle

 

Design:

Pokrokový. Výrazný. Vyspělý. V 21. století Beetle dospěl a na silnici projevuje svou sebejistotu. Jeho proporce jsou značně sportovnější – je o 12 mm nižší a o 84 mm širší. Jeho silueta s prodlouženou přední kapotou, dozadu posunutým a strmějším předním oknem a plochou linií střechy mu propůjčuje bezprecedentní dynamiku srovnatelnou se sportovním kupé. Zatímco kulaté světlomety, silně vyklenuté boční plochy a přechod mezi boky a střechou vycházejí z klasické architektury „brouka“, na detailech jako jsou zadní světla, sání vzduchu pod předním nárazníkem nebo plochý průběh dolních linií karoserie, je patrná nová DNA vozů Volkswagen.

Ve svém interiéru Beetle evokuje své kořeny: Ve výbavě „Design“ připomínají klasického „brouka“ velké ploché prvky lakované v barvě vozu a kompaktní přístrojová deska s jedním výrazným kruhovým centrálním sdruženým přístrojem. Samozřejmostí jsou výdechy ventilace a moderní multifunkční ukazatel dokonale integrované v palubní desce. Co se však vůbec nezměnilo, je vysoká kvalita zpracovaných materiálů.

Ten, kdo má smysl pro eleganci, nosí nejraději barvy, jež jsou si vzájemně podobné. Stejně jako nový Beetle ve výbavě „Design“: Jeho volant s dekorací v barvě vozu ladí s designem kabiny, kterou harmonicky doplňuje palubní deska, jejíž větší část rovněž obsahuje prvky ladící s barvou vozu. V případě, že se vedle atraktivního vzhledu potřebujete dotýkat také hebkého povrchu, bude Vás zajímat tříramenný volant potažený kůží. Pro základní model a linie „Design“ je součástí výbavy za příplatek, pro výbavu „Sport“ je dodáván sériově.

 

3-2012-Volkswagen-Beetle

 

Interiér:

Ten, kdo navenek dobře vypadá, se cítí dobře i ve svém nitru. A v případě vozu Beetle tomu není jinak. Díky jeho dynamické siluetě budete mít v jeho interiéru zcela jiné vnímání prostoru. Díky souhře dozadu posunutého a strmějšího předního okna, ploché střechy a zvětšených vnějších rozměrů nabízí překvapivě mnoho místa. Výsledkem je větší přehled, větší zavazadlový prostor (nyní až 310 litrů) a pohodlné místo nad hlavou pro cestující na zadních místech.

Jste spíše sportovní typ, nebo preferujete pohodlí? Ať tak či tak, Beetle je připraven na obojí: S komfortními sedadly výbavy „Design“ se minuty strávené v dopravní zácpě změní na zážitek pro tělo i duši. Se sportovními sedadly výbavy „Sport“, která díky svým zvýšeným okrajům zajistí boční držení trupu, si pak užijete projíždění zatáček. Na přání dodávaná výbava v kůži „Vienna“ díky vyhřívání a manuálně nastavitelné bederní opěrce zajistí komfort, o kterém potají sníte. Ať se rozhodnete jakkoli, optimální pozice sezení bude zajištěna vždy.

 

4-2012-Volkswagen-Beetle

 

Informace:

Posluchačský zážitek
CD přehrávač. Směrová anténa ve skle zadního okna. Osm reproduktorů se sytým zvukem. Podpora formátů MP3 a WMA. To vše sériově. S rádiem „RCD 310“ je Beetle připraven na reprodukci Vaší oblíbené hudby. A to bez ohledu na to, jakou rychlostí po silnici jedete, protože rádio automaticky přizpůsobuje svou hlasitost aktuální rychlosti. Na přání dodávané rádio „RCD 510“ je navíc vybavené velkou dotykovou obrazovkou, jejímž prostřednictvím můžete snadno ovládat integrovaný měnič na 6 CD, praktickou čtečku SD karet či multimediální rozhraní AUX-IN. Obě rádia je možné kombinovat s přípravou pro mobilní telefon.

Radost z objevování
Přístrojem, který umí téměř vše, je navigační systém „RNS 315“, jež je kombinací špičkového moderního rádia a přesné navigace. Jeho ovládání prostřednictvím intuitivní dotykové obrazovky je skutečně hračka. Kromě srozumitelného 3D zobrazení map (ptačí perspektiva) je vybaven mnoha praktickými funkcemi, které zajistí, abyste do cíle své cesty dorazili uvolnění. Na přání dodávaný navigační systém „RNS 510“ s TFT barevným displejem s vysokým rozlišením podporuje navíc hlasové ovládání a vedle vysoce kvalitního DVD přehrávače je vybaven také integrovaným pevným diskem. Oba systémy jsou vybavené praktickou čtečkou SD karet.

Kult dokonalé akustiky
Když se spojí dva lídři ve svém oboru, aby se svým know-how uskutečnili unikátní projekt, vyvolá to velká očekávání. Jestliže se tito lídři jmenují Fender a Volkswagen vzbudí to dokonce až podezření. Výsledkem této spolupráce je audio systém pro nový Beetle nesoucí exkluzivní značku Fender, která je rozšířená po celé Evropě. Srdcem audio systému je deseti kanálový zesilovač s koncovými stupni třídy A/B a výstupním výkonem 400 W. Zárukou sytého zvuku jsou čtyři vysokotónové reproduktory s neodymovými magnety a vysoce kvalitními látkovými membránami, dva středotónové reproduktory s dvojitou a dva s jednoduchou kmitací cívkou a dále subwoofer s dvojitou kmitací cívkou jako uzavřený basový reproduktor v zavazadlovém prostoru.


5-2012-volkswagen-beetle

Asistenční systémy:

Asistence při výhledu
Beetle není jen potěchou pro oči, ale dokonce může Vaše vlastní zrakové vjemy značně vylepšit. K tomu účelu jsou v nabídce výbavy na přání bi-xenonové světlomety s výraznými světly pro denní svícení tvořenými LED diodami. Bi-xenonové světlomety Vám pomáhají zejména při nočních jízdách, protože vyzařují světlo s podobnou vlnovou délkou, jakou má denní světlo. Kromě velkého dosahu se bi-xenonové světlomety mimo jiné vyznačují také vysokou svítivostí v celé délce osvětlené plochy a velmi dobrým osvětlením bočních prostor. K jejich dalším výhodám patří snížená spotřeba energie a dlouhá životnost. LED světla pro denní svícení se skládají z patnácti světelných diod v každém reflektoru, kde jsou uspořádané v charakteristické 3D geometrii tvořící zrcadlové obrazy písmene „C“. Osvětlení zadní poznávací značky tvořené LED diodami je dokonalým završení designu osvětlení.

Asistence při brzdění
Pokud jde o bezpečnost je ve voze Beetle vše promyšlené. Dobré chování automobilu i v obtížných situacích zajistí elektronický stabilizační systém ESP a protiblokovací systém ABS včetně komfortního brzdového asistenta, ASR, EDS a MSR, které jsou součástí sériové výbavy. V případě, že hrozí nebezpečí smyku, tyto systémy okamžitě cíleně zasáhnou do řídicí elektroniky brzd a motoru a zajistí, aby nový Beetle zůstal bezpečně ve stopě.

Asistence při rozjíždění
Podporu při Vašich každodenních jízdách nabízí asistent pro rozjezd do kopce, který je součástí sériové výbavy vozu Beetle. Asistent při rozjíždění do svahu řídí okamžik rozjezdu a s pomocí hydraulického komfortního brzdového asistenta, jenž zajišťuje tlak v brzdovém systému, a ovládání převodovky brání couvnutí automobilu. Rovněž zhasnutí motoru při rozjíždění patří díky asistentu pro rozjezd do svahu minulosti.

Asistence při parkování
Je parkovací mezera příliš těsná? Nebo žádná taková, do které byste dokázali zaparkovat? Se systémem ParkPilot, který jej dodáván na přání, zaparkujete bez toho, aby Vám musel někdo ukazovat. Není to sice tak šarmantní, ale zato spolehlivé. Systém Vás prostřednictvím senzorů v předním a zadním nárazníku varuje akusticky a na displeji rádia také opticky před překážkami. Čím menší je vzdálenost od překážky, tím rychlejší je frekvence varovného signálu. Při poklesu vzdálenosti od překážky pod 30 cm se signál změní v nepřerušovaný tón. V případě, že byste snad chtěli parkovací manévr zvládnout sami, můžete akustické signály systému ParkPilot jednoduše vypnout.

 

6-2012-Volkswagen-Beetle

 

Technologie:


Nový přístroj na palubní desce
Tři kruhové přístroje. Symetricky umístěné. A brzy nepostradatelné. Na přání dodávaný nový přístroj pro Beetle Vám sděluje specifické informace o automobilu. Jedním pohledem tak zjistíte aktuální teplotu oleje (levý ukazatel) nebo převládající tlak turbodmychadla (pravý ukazatel). V případě, že snad cestování není účelem Vaší cesty, jsou na prostředním ukazateli integrovány multifunkční stopky.

Pohotový přenos výkonu
Úspornější než konveční manuální převodovka. Bez přerušení přenosu hnací síly. Záruka dynamiky ve voze Beetle. Inovativní šestistupňová převodovka s dvojitou spojkou DSG se značkou Volkswagen spojuje sportovní charakter manuální převodovky a jednoduchost ovládání převodovky automatické. K tomu máte možnost volby ze dvou jízdních módů – „Normal“ a „Sport“. Při nastavení „Sport“ DSG řadí podle potřeby následující vyšší stupně později a následující nižší stupně dříve.

Uvědomělý vztah k životnímu prostředí
Motory pro Beetle se impozantním způsobem vyrovnaly s protikladem hospodárnosti a výkonu. Díky efektivnímu přímému vstřikování paliva dosahují působivého krouticího momentu při současně snížené spotřebě paliva a klidnějším chodu.

Nízké náklady na palivo
Technologie TSI pro Beetle spojuje ty nejlepší vlastnosti motorů TDI a benzinových motorů s přímým vstřikováním. TSI motory jsou díky tomu velmi úsporné. Agregáty TSI pro Beetle využívají osvědčený princip zmenšování. Zmenšený zdvihový objem při současném přeplňování je v současnosti nejefektivnější možností, jak snížit spotřebu paliva. Nejlepším výsledkem všech těchto opatření je, že pohonná jednotka vyvíjí i při zmenšeném objemu vysoký výkon.